1.1. Termenul exercitarii dreptului legal de retragere
In conformitate cu articolul 9 (1) din Ordonanta de Urgenta nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, Cumparatorul are la dispozitie un termen de 14 (patrusprezece) zile calendaristice de la data la care Cumparatorul sau o parte terta, alta decat transportatorul, indicata de Cumparator, intra in posesia fizica a produselor, pentru a-si exercita dreptul legal de retragere, fara a fi obligat sa-si motiveze decizia.
1.2. Modalitatile de exercitare a dreptului legal de retragere
Cumparatorul sau, dupa caz, destinatarul Comenzii, pentru a-si exercita dreptul de retragere, trebuie sa informeze expres societatea SC YELLA SRL la urmatoarele date de contact telefon: 0262 211 264 sau prin e-mail: vanzari@skn24.ro, cu privire la decizia sa de a se retrage din prezentul contract, utilizand o declaratie neechivoca, de exemplu, o scrisoare trimisa prin posta, fax sau e-mail. Pentru a respecta termenul-limita de retragere este suficient ca Cumparatorul sa trimita comunicarea privind exercitarea dreptului de retragere inainte de expirarea perioadei de retragere.
1.3 Produsele exceptate de la exercitarea dreptului legal de retragere
In conformitate cu articolul 16 din Ordonanta de Urgenta nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, dreptul de retragere nu poate fi exercitat pentru Comenzile calendaristice care se refera la:
- furnizarea de bunuri care au fost desigilate dupa livrare, care nu mai pot fi returnate din motive de igiena sau protectie a sanatatii;
- furnizarea de bunuri confectionate potrivit specificatiilor consumatorului sau evident personalizate.
Prin urmare, Cumparatorul ia la cunostinta faptul ca nu se va putea prevala de dreptul sau legal de retragere cu privire la produsele desigilate de el..
1.4 Consecintele exercitarii dreptului legal de retragere
In situatia in care produsele pot face obiectul dreptului legal de retragere, Cumparatorul care isi exercita dreptul de retragere in conditiile prevazute de prezentul articol cu privire la termenele si modalitatile de returnare a produselor, va putea obtine rambursarea contravalorii produselor returnate. Cumparatorului sau destinatarului Comenzii care isi exercita dreptul legal de retragere in conditiile prevazute de prezentul articol cu privire la termenele si modalitatile de returnare a Produselor, i se vor rambursa toate sumele achitate catre Societate cu titlu de plata pentru comanda cu privire la care s-a exercitat dreptul de retragere, cu exceptia costurilor livrarii, fara intarzieri nejustificate, si, in orice caz, nu mai tarziu de 14 (paisprezece) zile calendaristice de la data la care Societatea este corespunzator notificata cu privire la decizia de retragere din prezentul Contract. In temeiul art. 13 (2) din Ordonanta de Urgenta nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, Consumatorul intelege si isi da in mod expres consimtamantul ca rambursarea sumelor sa se efectueze exclusiv prin transfer bancar, sens in care se obliga sa furnizeze Societatii datele unui cont bancar pentru transferul sumelor. In orice caz, Consumatorului nu i se vor percepe comisioane ca urmare a unei astfel de rambursari. Societatea are dreptul de a amana rambursarea pana la data la care primeste inapoi produsele. Produsele returnate vor fi expediate de Cumparator catre SC YELLA SRL, punct de lucru Baia Mare, str. A.P. Cehov, nr. 4, jud. Maramures. Cumparatorul este responsabil doar pentru diminuarea valorii produselor care rezulta din manipulari, altele decat cele necesare pentru determinarea naturii, calitatilor si functionarii produselor.
1.5. Cheltuieli
In conformitate cu articolul 14 (2) din Ordonanta de Urgenta nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, cheltuielile de returnare a produselor vor fi suportate de Cumparator. Prin exceptie, in cazurile de neconcordanta intre produsele livrate si Comanda cheltuielile de returnare vor fi suportate de Societate.
Preocupata de asigurarea satisfactiei Cumparatorilor sai si a destinatarilor Comenzilor, SC YELLA SRL accepta returnarea prin curier a produselor comandate pe Site-ul www.skn24.ro, peste termenul legal mentionat la articolul 6.1.1. de mai sus, in conditiile prevazute in cele ce urmeaza (denumit in continuare „dreptul contractual de retragere”).
2.1. Termenul de exercitare a dreptului contractual de retragere
Cumparatorul sau destinatarul Comenzii are la dispozitie, pentru returnarea produselor, 14 (patrusprezece) de zile calendaristice de la data la care Cumparatorul sau o parte terta, alta decat transportatorul, indicata de Cumparatorul, intra in posesia fizica a produselor.
2.2. Modalitatile de exercitare a dreptului contractual de retragere
Modalitatile de exercitare a dreptului contractual de retragere sunt descrise la articolul 6.3 din Termenii si Conditiile de Vanzare.
2.3 Produsele exceptate de la exercitarea dreptului contractual de retragere
Dreptul contractual de retragere nu poate fi exercitat pentru comenzi care se refera la:
- furnizarea de bunuri care au fost desigilate dupa livrare, care nu pot recomercializate, care nu mai pot fi returnate din motive de igiena sau protectie a sanatatii (de exemplu: produsele de ingrijire, de machiaj, etc).
Prin urmare, Cumparatorul ia la cunostinta faptul ca nu se va putea prevala de dreptul sau contractual de retragere cu privire la produsele desigilate de el.
2.4. Consecintele exercitarii dreptului contractual de retragere
In situatia in care Produsele pot face obiectul dreptului contractual de retragere, Cumparatorului sau destinatarul Comenzii care isi exercita dreptul contractual de retragere in conditiile prevazute de prezentul articol cu privire la termenele si modalitatile de returnare a Produselor, i se vor rambursa toate sumele achitate cu titlu de plata pentru comanda cu privire la care s-a exercitat dreptul de retragere, inclusiv costurile livrarii. In temeiul art. 13(2) din Ordonanta de Urgenta nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, Consumatorul intelege si isi da in mod expres consimtamantul ca rambursarea sumelor sa se efectueze exclusiv prin transfer bancar, sens in care se obliga sa furnizeze Societatii datele unui cont bancar pentru transferul sumelor. In orice caz, Consumatorului nu i se vor percepe comisioane ca urmare a unei astfel de rambursari. Societatea are dreptul de a amana rambursarea pana la data la care primeste inapoi produsele sau pana la momentul la care Consumatorul ii va furniza dovada ca a trimis inapoi produsele, fiind valabila data cea mai apropiata. Produsele returnate vor fi expediate de Cumparator catre SC YELLA SRL, punct de lucru Baia Mare, str. A.P. Cehov, nr. 4, jud. Maramures. Cumparatorul este responsabil doar pentru diminuarea valorii produselor care rezulta din manipulari, altele decat cele necesare pentru determinarea naturii, calitatilor si functionarii produselor.
2.5. Cheltuieli
In conformitate cu articolul 14 (2) din Ordonanta de Urgenta nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, cheltuielile de returnare a produselor vor fi suportate de Cumparator. Prin exceptie, in cazurile de neconcordanta intre produsele livrate si Comanda cheltuielile de returnare vor fi suportate de catre Societate.
Cumparatorul sau, dupa caz, destinatarul Comenzii, pentru a-si exercita dreptul de retragere, trebuie sa informeze expres Societatea la urmatoarele date de contact: SC YELLA SRL, punct de lucru Baia Mare, str. A.P. Cehov, nr. 4, jud. Maramures, telefon 0262 211 264 e-mail: vanzari@skn24.ro cu privire la decizia sa de a se retrage din prezentul contract, utilizand o declaratie neechivoca, de exemplu, o scrisoare trimisa prin posta, fax sau e-mail. Pentru a respecta termenul-limita de retragere este suficient ca Cumparatorul sa trimita comunicarea privind exercitarea dreptului de retragere inainte de expirarea perioadei de retragere.
3.1. Dispozitii generale aplicabile returului produselor
Este obligatoriu ca produsele sa fie returnate catre Societate intr-o stare care sa permita repunerea lor la vanzare (produse in stare perfecta, accesoriile, prospectele, etc) cel mai tarziu, dupa caz, in termen de 14 (patrusprezece) de zile calendaristice de la data la care Cumparatorul sau o parte terta, alta decat transportatorul, indicata de Cumparator, intra in posesia fizica a produselor.
Retururile de produse trimise dupa expirarea acestui termen nu sunt acceptate.
In plus, produsele vor fi insotite de numarul de Comanda, mentionat fie pe Bonul de Retur, transmis impreuna cu produsele livrate, semnat de Cumparator sau destinatarul Comenzii, fie pe orice alt document. Cumparatorul si destinatarul Comenzii, daca acesta difera de Cumparator, sunt informati despre faptul ca utilizarea Bonului de Retur faciliteaza prelucrarea returului de catre Sephora. Cumparatorul sau destinatarul Comenzii, daca acesta difera de Cumparator, este asadar rugat sa utilizeze Bonul de Retur.
In situatia in care Cumparatorul a beneficiat pe Site de o oferta speciala, care ii permitea, in anumite conditii, sa achizitioneze unul sau mai multe produse ofertate in schimbul Comenzii sale sau sa beneficieze fara cost suplimentar de diferite esantioane promotionale, se va considera ca prin exercitarea dreptului sau de retragere acesta din urma nu mai este eligibil pentru a beneficia de respectiva oferta sau de respectivele esantioane. Cumparatorul va trebui sa restituie produsul (produsele) pe care doreste sa il/le returneze doar impreuna cu esantioanele primite respectiv produsul (produsele) achizitionate la oferta in schimbul Comenzii produsului/produselor returnat(e), astfel incat Societatea sa poata da curs cererii sale de retragere.
Cumparatorul va fi raspunzator pentru diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si, dupa caz, a functionarii produselor.
3.2. Returnarea coletului prin curier
In plus fata de conditiile prevazute la articolul din Termenii si Conditiile de Vanzare, Cumparatorul sau destinatarul Comenzii, care doreste sa-si exercite dreptul de retragere, legal sau contractual, returnand produsul prin curier/colet, trebuie sa urmeze instructiunile urmatoare:
- trimiterea coletului cu confirmare de primire la urmatoarea adresa: Baia Mare, str. A.P. Cehov, nr. 4, Jud. Maramures, destinatar SC YELLA SRL.
YELLA nu accepta coletele adresate necorespunzator, la oricare alt punct de lucru sau adresa, chiar daca apartine Societatii.
Atunci cand Cumparatorul/destinatarul Comenzii nu demonstreaza ca a predat efectiv produsul unui transportator conform celor de mai sus, toate riscurile legate de returnarea produsului sunt in sarcina Cumparatorului sau a destinatarului Comenzii.